Skip to content

Gladmelding!

30 mars, 2009

For noen dager siden kom det noen spørsmål fra andre AFSere om hvilken «Gateway» jeg hadde kommet til i USA. Som det store spørsmålstegnet jeg så ut som, svarte jeg bare at jeg har ikke fått vite noe mer siden sist, da jeg fikk vite at jeg skal på pre-orientering helgen 17-19 april. (Da skal jeg egentlig på NM i livredning. Får prøve å lure meg til å få gjøre begge deler, for jeg vil på begge deler :D)

Men ja, ut av nysgjerrighet gikk jeg inn på «AFSrommet/På reisefot» og der stod det søren meg noe om «Gateway» på diskusjonsforumet også! Fy søren, tenkte jeg! Men da så jeg det… «Hvem skal hvor i USA». Jeg ble stivfrossen og sperret øynene opp. Måtte dobbeltsjekke, til og med. «Å HERRE GUD». Jeg åpnet dokumentet og ventet på å se livet mitt et år fremover i tid-

 

Akk nei, først måtte det komme litt info:

Visste dere forresten at det er 114 norske ungdommer som skal delta på AFS sitt utvekslingsprogram i USA året 09/10?   Helt sant!

Ja, uansett. Nå lurer sikkert noen av dere på hva en gateway er (i AFS sammenheng)? Jo; Alle USA-deltakerne blir fordelt ut over fem gateways, og hvilken gateway du kommer til avhenger av hvilken region/stat man skal til (selv om disse listene bare er foreløbige og det kan skje endringer). Disse gateway’ene/destinasjonsbyene er: Seattle, Houston, New York City, Los Angeles og Chicago.

 

Nå begynte jeg å få skikkelige nerver. Hvor kom jeg til å havne?! Hvilke stater var nå en mulighet for meg?!

Klikket meg inn på Informasjon fra land og så USA. Der lå den; Microsoft Excel filen som kom til å forandre livet mitt den dagen. Det er nå jeg kommer med en tilståelse: Jeg gråt. Gråt! Så nervøs var jeg! Det tok meg nok fem minutter før jeg trykket på filen og det stod de: Gateway’ene og dets stater! Selvfølgelig var Excelvinduet mitt minimert, så jeg fikk ikke sett navnelistene og så videre, men bare statene og gateway’ene. Jeg gråt bare enda mer da, og om det var av frustrasjon eller nervøsitet vet jeg ikke, men da kom pappa til unnsetning og vi gikk på hans PC. Han fikk det opp riktig og gikk rett inn på navnelistene mens jeg småløp rundt med vondt i magen og sa «Sjekk det du først, ikke si det; bare sjekk det og så sier du om det er bra eller ikke!!». Det tok ikke lange tiden før pappa kommer med et litt tamt: «Det ser spennende ut det», hvilket er typisk pappansvar og kommenterer «BLE DET SÅ DÅRLIG!?».

Jeg gikk over til PCen for å se og der stod navnet mitt. Etternavn først, så fornavnet: NYC / New York City!

«JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!» *stort smil*:D

 

Siden jeg har kommet til NYC Gateway’en vil det si at jeg mest sannsynlig får vertsfamilie i følgende stater (ut av alle): Alabama, Connecticut, Delaware, District of Columbia, Florida, Georgia, Kentucky, Maine, Maryland, Massachusetts, Mississippi, New Hampshire, New Jersey, New York, North Carolina, Ohio, Pennsylvania, Rhode Island, South Carolina, Tennessee, Virginia og West Virginia.

 

usa_map/where I might go

The states I might go to –

 

Etter min mening helt KONGE! Knallstater! Det begynner virkelig å gå opp for meg at jeg faktisk snart er «På reisefot» (he-he).

Da er det bare å vente på neste gladmelding, nemlig en mail fra det som vil bli vertsfamilien min! Krysser fingrene mine og håper på det beste, snarest mulig.

 

Håpefull gladlaks, Elisabeth

28 kommentarer leave one →
  1. Elise permalink
    30 mars, 2009 12:34

    Kom til Houston, Texas😀 linka deg til min og ^^

  2. 30 mars, 2009 16:13

    Jeg gleder meg også veldig mye! hyggelig at du linka meg, jeg gjør det samme !😀

  3. 30 mars, 2009 17:16

    Fikk helt nerver når jeg leste dette, jeg! Så sinnsykt spennende😀 Og eg tog an! Hahhaha🙂

    • 30 mars, 2009 18:30

      😀 Hehe, ja jeg vet du tok den du o smarte fremtidige norsklærer:)
      Bra du ble litt nervøs, da vet du AKKURAT hvordan jeg hadde det :O haha det er mye følelser med på utveksling alstå! Forresten, fikk jeg byttet slik at jeg får dratt på BÅDE NM og pre-orientering😀 yay , bytta pre-orienteringen en helg senere🙂

  4. 30 mars, 2009 18:03

    Hehe:D «You are pretty» er vel ikke så gale å få høre:)
    Østkysten må jo bli bra:D Kor skal du på pre-orientering?

    • 30 mars, 2009 18:32

      Hehe, det er ikke det absolutt ikke! Det er det som er så koselig med dem altså😀 Jeg skal på pre-orientering i Oslo 24-26 april! du da?🙂

  5. astridicanada permalink
    30 mars, 2009 20:03

    Hallo, det er skikkelig gøy at du kommer til en av de statene !😀 Gleder meg forresten til du får vite hvor du kommer ! Tenk så digg hvis du kommer til sånn North Carolina eller NY eller noe !

    • 30 mars, 2009 21:02

      😀 alle de statene er for så vidt digge tihi❤
      Jaa jeg gleder meg vilt jeg ogsåå!😀

  6. 30 mars, 2009 20:14

    Jeg skal også til USA til høsten🙂

  7. 30 mars, 2009 22:31

    hehe , det skal vi vettu🙂
    fy søren som jeg gleder meg !😀

  8. bENT permalink
    31 mars, 2009 11:15

    ikke bruk andres internhumor på siden din! dårlig stil

    • 31 mars, 2009 16:42

      «andres internhumor»? Ja nå, «bENT» må du virkelig fortelle meg hva du mener🙂

  9. 31 mars, 2009 13:36

    Hei : )
    Jeg drar med AFS til høsten jeg også, til USA ;D
    Skal på preorientering helgen etter deg da!
    Du var flink til å skrive, jeg ble nesten nervøs selv når jeg leste dette innlegget! Haha..
    Jeg var seriøst overnervøs jeg også, når jeg fikk telefon fra en venninne av meg (Anne Refsdal, NYC Gateway) Som fortalte meg at jeg var på LAX Gateway, som betyr at jeg mest sannsynlig kommer til en av 6 stater: Hawaii, Nevada, New Mexico, Arizona, California og Oregon😀

    Spennende eller? JA! =)

    • 31 mars, 2009 13:52

      Åh så deilig at du kom til LAX! Hadde ikke hatt noe i mot feks Hawaii, Cali eller NewMexico! Hehe tusen takk for komplimentet🙂 Jeg har fått bytte pre-orientering til helga 24-26 april, så da ses vi kanskje?😀
      D Ø D S S P E N N E N D E, for å si det mildt🙂

  10. 31 mars, 2009 18:47

    Jeg skal på pre-orienteringsleir den 24-26 april jeg også🙂

  11. 31 mars, 2009 21:03

    Takk for koselig kommentar på innlegget mitt!😀

    Virker som noen kjempe spennende stater du kan komme til! Litt misunnelig;* Menmen. Skjønner meg skikkelig godt på nervøsiteten din, men herregud så gøy dette blir!😀 Hvor skal du på pre-orientering foresten:)? Linker deg selvfølgelig tilbake!🙂

    • 31 mars, 2009 21:13

      Hehe du kan få besøke meg hvis jeg får besøke deg😀
      Jeg skal på pre-orientering helgen 24-26 april i Oslo🙂 Hva med deg?
      Dette blir sinnsykt konge, og jeg tenker knapt på annet :O haha!

  12. 1 april, 2009 19:03

    Herregud så sinnsykt kult😀

  13. 4 april, 2009 23:51

    Takk🙂 Bli spennande å sjå kor du og kjeme!

    • 5 april, 2009 00:18

      Hehe takk ja, håper jeg får vite det snart! West Virginia er en kul stat og komme til da, så igjen; Gratulerer!😀

  14. 24 april, 2009 09:13

    hihi, dere er så heldig som i det minste har fått vite sånn ca hvor dere havner :p vi som skal til mexico osv vet ingenting:/ gleder meg til å få mer info!

    • 24 april, 2009 15:59

      Hehe skjønner jeg godt! Men dette er jo ikke set in stone heller da :O Såå litt skummelt!

Legg igjen en kommentar

