Skip to content

God påske, kjære Regine.

15 april, 2009

JADA!

Påskeferien er over, men jeg vet ikke helt om jeg synes det er kjipt eller ikke. Hva synes du? Hva har du gjort i påsken?

Jeg startet ferien på torsdag 2. april (haha, synd det. Det er en av fordelene med å være handikappet etter operasjon.) og tilbrakte mye tid med mormoren min den helgen egentlig (druser på med vin, cider, god mat og TV). På søndagen derimot kom en god gammel venninne av meg, Cathrine, på besøk! Eller, det som egentlig skjedde var at hun ringte og spurte om hun skulle komme til Nesodden og være litt med meg? Og jeg skrek ja 🙂 Det var det. Vi kjørte på med tangen-vanking og «Finding Nemo», før hun dro hjem. Så dro jeg til Fagerstrand (ja.) og var med Waagsaas og Olav 🙂

På mandag var jeg med Jonas, som var på perm (det er bra, for jeg har savnet han), og vi lagde middag (LES: Han.) og så på en film som heter «The Last Kiss» og koste oss resten av kvelden :).

Tirsdag var det ikke veldig kult, men jeg fikk med meg en mindre spennende Manchester kamp mot Porto som endte i 2-2. På onsdag flyttet jeg til Julie en stund og ble der til… Mandagen. Fire jenter som bodde alene hjemme hos henne, GREAT SUCCESS 😀 Så; Silje, Martine og Julie: Vi kjører på snart igjen synes jeg 🙂 Ja, og på mandag var jeg med Waagsaas igjen. Jeg tror vi er venner 🙂 haha.

Ryddet på tirsdag og i dag var det på med skole igjen etter 13 dager med fri. Jaok da. Ellers har jeg begynt på fysioterapi. Igjen. Men nå bare trener jeg foten og siden jeg har gått så SINNSYKT mye i ferien, er jeg blitt flink og kan nå gå uten krykker (yay me! 🙂 )

 

Nå vil jeg sette lyset på noe annet.

Har dere hørt om Regine Stokke? Hun har noe som kalles MDS (Myelodysplastisk leukemi) som er en «undergruppe» av AML (Akutt myelogen leukemi). 

MDS gjør at cellene ikke fungerer som de skal, de er defekte. I tillegg hadde jeg en feil på det 7. kromosomet. Dette hadde plutselig skjedd helt tilfeldig. Det er ingen som veit hvorfor det skjer. I teorien kalles det ikke kreft, men det er like alvorlig, og det gir de samme symptomene og har lik behandling. Uten behandling vil sykdommen tilslutt utvikle seg til AML. 

Regine har vært igjennom så utrolig mye siden hun fikk den første telefonen fra legen med mistanke om leukemi den 22. august 2008, og det gjør vondt å lese bloggen hennes. 14. april i år fikk hun vite at legene her i Norge har gitt henne opp og ikke vil hjelpe henne.

Å få cellegift for å forlenge livet mitt er det dummeste jeg har hørt. Hvilket liv blir det da? Et liv i karantene og sorg, bare for å vente på å dø? Ikke faen.

Hun er utrolig tapper og hun fortjener ikke å dø sakte i en så ung alder som 17. Ingen gjør det. Nå søker hun etter behandling i utlandet (hvor de har kommet lengre i behandling enn her i Norge), og som Sofie så godt skrev: Der legene gir opp, starter vår oppgave! Les innlegget til Sofie om Regine her

Det har også blitt opprettet en facebook-gruppe som jeg anbefaler alle å bli med i for å støtte og slik at fler ser denne situasjonen. Bli med her. Dersom du vil du gi et bidrag er Regines støttekonto: 3930.01.61107 (Sparebank1 Nordvest). I tillegg er en enkel støttende melding på bloggen hennes en fin gest. Jeg tror vi alle vet hvor mye «små ting» betyr, uansett hva det er. Men hvis noen av dere vet om sykehus som kan hjelpe Regine, vær så snill, SI IFRA. Om det er direkte til henne, til meg, til andre bloggere eller på gruppen på facebook, SI IFRA.

 

Jeg sender mine varmeste tanker til Regine.

Lykke til, Elisabeth.

7 kommentarer leave one →
  1. 15 april, 2009 23:08

    Sv: Åh, tusen takk for det… 🙂

  2. 15 april, 2009 23:37

    haha, selvsagt er vi venner, lille Holst! ❤ 😀

  3. 16 april, 2009 17:59

    Så utrolig bra skrevet det om Regine, vil at vi alle skal kjempe for henne. Oppdaterer meg hele tiden på bloggen hennes og det er en tapper jente!

    Du hadde en kjempe fin blogg! 🙂

    • 16 april, 2009 18:47

      Tusen takk, Regine fortjener oppmerksomheten. Man skal jo ikke gi opp, det er ikke slutt før det er slutt. Hvis hun skulle dø, så har hun nok allikevel lært mange nordmenn å dette litt mer pris på ting og å strebe mer etter det «uoppnåelige». Måtte dette ikke skje ennå 🙂

      Takk igjen, veldig koselig å få tilbakemelding 🙂

  4. 16 april, 2009 18:50

    sv: det gjør jeg vetdu, hvem er hun da 🙂 ? Kanskje jeg vet om henne, Malvik er en liten plass ! hihi

  5. 16 april, 2009 19:16

    sv: okei, nei – litt usikker når hun går i 8ende ja 🙂 tror ikke jeg vet hvem hun er, men skjønte hvor hun bodde ca da ^

Legg igjen en kommentar

