Skip to content

Teknologi du liksom.

20 april, 2009

Det er bare tull og vanskelig alt sammen! For det første har power’et til skolepcen blitt ødelagt på en eller annen måte å den nekter å feed’e pcen med strøm. Jeg fikk heldigvis låne pappa sin. Men i tillegg så varer ikke batteriet mitt lenger en rundt 2 timer når den har ladet helt opp! Argg! Håper at en svipptur innom loftet på skolen gjør susen, at jeg får nytt power og at de sjekker litt rundt. MEN (ja, det er et men) selvfølgelig så funker det ikke å bruke USB-sticken på pcen, altså når jeg plugger det inn kommer det er «du du» og så skjer det ingen ting. Det samme gjelder alle type USB koblinger, så jeg får ikke lastet over noen bilder fra kameraet osv! DOBBEL ARG!

 

Ja; så var det mobilen min da. Vært på reperasjon nja 2-3 ganger siden jeg fikk den til jul 2007, og nå kødder den med meg igjen! Det «high-tech» kameraet som er på mobilen kan jeg se langt etter for det funker absolutt ikke. Dessuten er den treig og har en tendens til å skru seg tilfeldig av og på. Altså, den er jo godt brukt men vet du hva! Enkelte standarder har jeg virkelig! Når det er en kameramobil, så kan kameraet gjerne funke liksom! Tullete. Neste gang så kjøper jeg en kompakt mobil med ringe- og tekstmeldingsmuligheter.

 

Åja, fortalte jeg at iPoden min er død? Ja den er død. Jeg tuslet uskyldig oppover mot svømmehallen på Lambertseter en lørdagsmorgen da en metal/screamo sang kom på… Etter at jeg hadde hørt den nesten ferdig tenkte jeg for meg selv at jeg ikke orket å høre refrenget nitti ganger før den fader ut, så jeg bytter til noe muntert siden fuglene kvitrer og sånn (jada, fin tankegang, jeg har det i meg!). Vel, jeg tok opp iPoden og til min forferdelse viste det ingen ting på skjermen. Litt febrilsk prøver jeg å gjøre alt fra å ta av låsen, trykke på alle tastene både en, to og tre ganger, holde inne taster for å kode for ting og slikt. Ingen ting på skjermen. Det skumleste var at sangen fortsatte å spille, nesten som i en litt dårlig skrekkfilm! Sangen spiller, men iPoden nekter å lystre! Etter sangen var ferdig – KAPUTT. Ingen lyd etter dette. Jeg tenkte OK; da lader vi den ut og så kjører vi på med opplading igjen. Nei. iPoden tar ikke i mot strømmen (som en viss data jeg kjenner) og nå lurer jeg på om det er iPoden eller poweret på den også. Uansett så må den fikses for iPod skal jeg faen meg ha. Vurderer å bare svippe innom Spaceworld Vinterbro (ja, for de er best) og smelle opp en søt liten en. Anbefaler dere noen?

 

Neidaså, men poenget er at jeg har gitt opp all teknologi! Neida, der tulla jeg bare. Har ikke sjans til det uansett, for jeg liker det. (Mer eller mindre). Jeg venter i midlertidig på neste generasjon teknologi, hvilket jeg tror blir et stort fremskritt (det sier også teknologi-guruen min). Jeg håper på det beste!

 

Takk og farvel, Elisabeth

 

P.S. Score at Mats er tilbake i Paradise❤ And the hotel druser on!

4 kommentarer leave one →
  1. Kristine permalink
    20 april, 2009 23:06

    Samme skjedde med ipoden min for en stund siden! det kan hende du bare må restarte den, funka på meg:P for meg var det å holde inne play og meny samtidig som gjorde tricket, men du kan jo søke på internettet(i tilfelle du har en annen modell enn meg osv) og sjekke der:P

    • 21 april, 2009 08:38

      Ja, takk for tipset. Enten det, eller så kan jeg bare ta en kort seremoni og skaffe meg en ny🙂 wehe

  2. 20 april, 2009 23:30

    sv; ja, no som han e tilbake så kødde i😀

  3. 21 april, 2009 10:10

    Oppppps. Kjipt😦 Men jeg ler av deg, eller med deg. Velg selv. Du er søt😀

Legg igjen en kommentar

