Skip to content

Innlagt på sykehus

19 juli, 2009

Som jeg sa i forrige innlegg har jeg vært innlagt på St. Olavs hospital i Trondheim, noe som førte til at jeg ikke blogget (naturlig nok?).

Det startet med at jeg ikke følte meg noe særlig bra den 10. juli, og siden det ikke ble bedre (hadde feber og vondt i foten og kaldsvettet etc) dagen etter dro jeg, kusina mi og onkelen min inn til ‘skaden’ på St. Olavs etter å ha blitt oppfordret til dette dersom jeg ble syk etter å ha skiftet gipsen for fjerde gang noen dager før.

Jeg forklarte symptomene mine og at jeg hadde vondt i foten; så de crack’a gipsen og så på såret, hvor det verket (kom sekret ut). De bestemte seg for å legge meg inn siden infeksjoner kan gjøre ganske stor skade. Mange prøver ble tatt av blod, sekret fra såret osv… Siden var det jo bare å legge seg på Kvinne-Barn Senteret og vente på en operasjon som ikke ble noe av den kvelden allikevel, så spise (etter å ha fastet rundt 9 timer), så sove.

Dagen etter måtte jeg være fastende fra kl 08.00 (dvs slutte å spise kl 02.00) for å vente på en operasjon hvor legen skulle inn å «rense opp» infeksjonen, eventuelt ordne opp mer hvis ikke prøvene ga utslag på infeksjon i feks. lunger eller noe annet. Jeg fikk besøk av leger som snakket med meg om hva de skulle gjøre, fikk venflon i hånda som ikke satt før andre forsøk… så ventet jeg. Lenge.

Jeg ble sendt inn til O.R. i 18. tiden og våknet kl 22. og ble fortalt at det kun hadde blitt en lokal infeksjon rundt et sting som legene på Ahus hadde sydd for å holde senen på plass under operasjonen. Takk Gud. Jeg ble satt på antibiotikakur i ca 2 uker og skrevet ut dagen etter og siden har alle prøvene vist seg å være fine. Litt flaks må man ha🙂

 

Sykehusveteran, Elisabeth

8 kommentarer leave one →
  1. Arnstein Hjelle permalink
    20 juli, 2009 09:15

    Stilig blogg du har. Håper du kan legge skadeproblemene dine bak deg og få et alle tiders opphold i USA. Husk på at mye avhenger av deg selv og ditt eget initiativ hvor vidt dette året skal bli vellykket. Jeg sier dette ettersom jeg har hatt mange elever «over there» som har returnert med varierende erfaringer. Du ønskes i alle fall lykke til fra Ragnhild og meg. Jeg akter å følge med på bloggen din, bare så du vet det.

    • 20 juli, 2009 16:58

      Takk takk, Arnstein! Jeg er helt enig med det du sier og jeg skal gjøre mitt aller beste🙂 Du får hilse tilbake til Ragnhild! Gleder meg til å få noen kommentarer fra deg i fremtiden😉

  2. 20 juli, 2009 11:24

    wow, ikke bare-bare det der! godt det er bedre nå🙂

  3. 20 juli, 2009 22:55

    Takk!😀 Du skal også på utveksling til USA? Har du fått vertsfamilie?🙂

    • 21 juli, 2009 01:34

      Jepp, jeg fikk det 1. mai! Har skrevet innlegg om dem, bare se på siden «om elisabeth»🙂

  4. 21 juli, 2009 00:03

    Huff, det hørtes ikke noe morsomt ut! Får håpe det går bedre med deg da🙂

Legg igjen en kommentar

