Skip to content

Flashing news:

8 september, 2009

Tre quiz’s today. To i Leadership class. En i Engelsk. Åja, og i morgen har jeg matteprøve (du vet, faget jeg er best i.), i tillegg til at jeg må finne en norsk sang som jeg skal lære koret i morgen? I løpet av uka i hvert fall for å få tutoring points (sånn du må ha for å få en A). Noen som har noen sang-idéer? (Folkesanger, kristne sanger, barnesanger, sanger med minimal tekst?) Kanskje jeg bare skal lære dem nasjonalsangen. Går den flerstemt?

HJELP, Elisabeth

10 kommentarer leave one →
  1. Lee permalink
    8 september, 2009 17:19

    Perhaps you should try the old Norwegian favorite:

    Titusen svenskene gikk gjennom ugress
    i slaget ved københavn.
    Titusen svenskene gikk gjennom ugress,
    jaget av en norsk.

    It sounds so much better in English, though, since it rhymes:

    Ten thousand Swedes went through the weeds
    in the Battle of Copenhagen.
    Ten thousand Swedes went through the weeds,
    Chased by one Norwegian.

    Lee

  2. Pappa permalink
    8 september, 2009 19:32

    Hei. Sang: Alle fugler er lett å lære dem og den er fin flerstemt

  3. Pappa permalink
    9 september, 2009 00:08

    OK, det ante jeg ikke.
    Kjærringa med staven da… Hakkadalen må da fortsatt være i Norge🙂

    • 9 september, 2009 06:08

      Jeg må nok tenke litt på denne. Tenkte faktisk at Tir N’a Noir med Vamp kunne vær en fin sang. Greia er at de ikke kan lære mye tekst og si det fort. Tror du mamma kanskje kan se gjennom de gamle korbøkene mine?🙂

  4. Pappa permalink
    9 september, 2009 18:21

    jepp. Skal sjekke det du spurte mamma om med kortselskapene…🙂

    • 9 september, 2009 18:28

      Jupp! Takk😉 Mente egentlig å spørre deg siden du vet.. du kan det. Men jeg snakket med mamma da så jeg tok det med henne🙂

  5. Mette permalink
    10 september, 2009 12:30

    Hei, jeg skal på utveksling om to år, og synes det er interesant å lese bloggen din:) hva reiser du med?

    ps: du kan kanskje lære dem fader jakob hvis den er 100% norsk? :S

    • 10 september, 2009 15:57

      Hyggelig å høre! Vet du hvor du vil? Jeg reiser med AFS! Fader Jakob er vel fransk om jeg ikke tar helt feil..:/

Legg igjen en kommentar

