Skip to content

Thanksgiving

26 november, 2009

Happy Thanksgiving, godtfolk! I dag er det Thanksgiving her i USA, som feires fordi noen indianere delte mat med pilgrimer og de var takknemlige og de kalte det Thanksgiving; kort fortalt. Jeg ble invitert opp til Cleveland (Hanne) for å være her hele Thanksgiving, så derfor er jeg her nå da. Hanne og jeg stod opp tidlig for å dra «få noe gjort» før Thanksgiving dinner med liason familien hennes og vertsfamilien hennes, så vi dro til Cleveland Heights på en café (Phoenix Coffee) og gjett hva jeg så! EN BUSS! Det er offisielt 3 og en halv måned siden jeg har sett en buss. Men frykt ikke, vi er på rute igjen nå! Uansett; Phoenix Coffee for en «sen frokost»:

Siden dro vi hjem til Hanne hvor et nydelig måltid ventet oss! Kalkun, sweet potatoes, normal potatoes, ripsgelé, salat, stuffing, pumpkinpie, applepie og you name it! Absolutt et herlig måltid; tradisjonen tro var vi stappmette og kjempenære å slukne når måltidet var over. Allikevel er vi forstatt våkne, selv om vi skal opp kl 4 for å være tilstede når Target åpner kl 5😉 hehe. Vi må jo lage oss en liste over hva som skal kjøpes i morgen! Det er nemlig Black Friday i morgen, som er liksom den store shoppingdagen her i USA. Prisene synker plutselig 60% prosent osv for denne ene dagen, og de første 50 i en butikk kan for eksempel få skikkelige flatskjermer til null og niks og slikt🙂 Ja, vi skal benytte oss av salget for å si det sånn!

Til slutt må det legges til noe av hva jeg er takknemlig for i år, slik som vi gjør det her i USA:

I am thankful for the clothes on my back and the food I eat.

I am thankful for my family and hostfamily

I am thankful for my friends who take such good care of me both in USA and in Norway.

I am thankful for the opportunities I get here.

I am thankful for the opportunity of actually living here for a year!

I am thankful for cars. (Tro meg, her i USA er det en absolutt nødvendighet om du ikke bor midt i en storby!)

I am thankful for technology that allows me to keep in touch so easily.

I am just very thankful.

 What are you thankful for? Elisabeth

2 kommentarer leave one →
  1. mamma permalink
    27 november, 2009 00:57

    Det ser helt supert ut dette, Snuppa!

    Jeg er takknemlig for at du har det bra, og for at du får oppleve alt dette.
    Jeg er takknemlig for at du har fått en flott vertsfamilie
    Jeg er takknemlig for bloggen din – som gjør at vi får være med på opplevelsene dine
    Jeg er takknemlig for familien min
    Jeg er takknemlig for vennene og kollegaene mine

    Varm og takknemlig klem til deg!

Legg igjen en kommentar

