Skip to content

God første dagen i advent! og…

1 desember, 2009

vi tapte svømmestevnet i dag. Herre min hatt, har aldri vært så sliten i mitt liv tror jeg. OBS: Neste paragraf inneholde svømmig. For dere som ikke er interessert: 1. Skipp til neste paragraf. 2. Hva gjør du inne på  bloggen min hvis du ikke liker det jeg skriver?

Jeg (les: Coach) startet stevnet med å varme opp en god 500 m.; som er greit nok, men det var drills og ikke bare «svøm til du blir varm»-typ. Så ventet jeg til event #15. Da startet jeg med en helt forferdelig 500 meter. (Til alle Sjøstjerna-deltakere: Plutselig var ikke 200 m. hinder så vanskelig lenger…) Oppsummering av 500 meteren: Jeg fullførte. Så skulle jeg ha en 200 free relay (4 stk. på et lag, 50 m. crawl, sprint hver.) i event #17, som fulgte ca 3 snare minutter etter. Helt utslitt tok jeg en middelmådig 33.1 sek på 50 m. sprint; oooog så havnet laget sist gitt. Siden var jeg satt opp på event #21. Jeg sitter bare å tenker for meg selv herre; hvor skal dette ende? Det var jo bare hardkjør på hardkjør – nå var det nemlig 100 m. bryst som stod for tur. Jeg vant faktisk heatet mitt!! Det er jo kjempebra! Sett bort fra at jeg svømte alene i heatet mitt. Nå var jeg sliten! Et event varer som regel ikke mer enn 2-3 min. med mindre det er flere heat; så vi snakker flere heat nesten på rad! Neste event for meg var #23, som var en 400 free relay (samme som 200 free relay, men 100 m. i stedet for 50 per pers.). Jeg svømte det så godt jeg kunne, gjorde en relativt dårlig jobb allikevel fordi jeg var så sliten etter så mye på rad; og da jeg kom inn fikk jeg et astma anfall, tror jeg – jeg husker ikke, fordi jeg svimte av-. Jentene tapte mot Lexington (det beste laget som er egentlig…) 72 – 104. Ikke dårlig faktisk, ettersom Coach satte opp syke schedules for oss alle og mixet opp lagene så de nye kunne svømme med erfarte. Ikke smart. OK.

Ellers er det første dagen i advent i dag! Scoooore! Ikke lenge igjen til jul🙂 Tihi. Her i USA har jeg og vertsfamilien min en kalender som bare består av pakker vi har hengt opp i formen av et juletre og alle har liksom hver sin pakke på forskjellige dager🙂.

Hvordan feirer dere advent?

4 kommentarer leave one →
  1. astridicanada permalink
    4 desember, 2009 13:59

    Haha, digger at du vant heatet ditt. Og at du var den eneste i heatet ditt. Eheheh.

    Men sykt bra trening i allefall da, selvom man ikke vant alt sammen😀

    • 4 desember, 2009 18:14

      Hehe jepp! Thanks, ja jeg tok bare en Sjøstjerna: «Det er bare som en litt større trening»😛

  2. 8 desember, 2009 14:43

    200 m. hinder er jo døden da, så skjønner godt at etter en 500m var du passe ferdig. Flink som fullførte : )

Legg igjen en kommentar

