Skip to content

Forklaring

13 januar, 2010

Ja, de siste to mnd har det ikke vært mange oppdateringer, og det har sin grunn. Jeg har vært ganske langt nede på grunn av at noen av folkene her som kalte seg mine venner begynte å ignorere meg åpenlyst, finne på og spre rykter om meg, sende meg stygge (!) meldinger på telefon og facebook og i det hele tatt… Min beslutning ble da til at jeg ville vekk – det er tross alt mitt år, og mitt eneste år i tillegg. Som min gode venn Halvor sa da jeg konsulterte litt med han «Om du ikke er lykkelig, så er det bare ikke verdt det.»

Jeg kan muligens ha tatt en brå avslutning for noen, da jeg var ganske stille om mine problemer fordi AFS advarer mot å snakke med venner og foreldre hjemme om det for å unngå bekymringer osv, og siden jeg var litt på skeiva med vertsfamilien i tillegg og ikke hadde noen venner, hvem var så igjen? Jeg snakket noe med utvekslingselev venner fra AFS om dette, og jeg har gått mye frem og tilbake om det, men jeg vet at dette er riktig for meg.

Jeg kontaktet kontakt-familien min (go figure) og avtalte et møte med dem. De tok meg ut på middag og snakket om situasjonen min. De var enige om at det var en ugrei situasjon og ca en uke senere satt jeg i bilen på vei til Tiffin. Jeg måtte jo fullføre første semester i Shelby først… Da dagen for farvel kom var det litt vemodig men jeg syntes det var vanskeligst å si hadet til Mr. Gurney; en lærer som virkelig har vært min støtte gjennom tiden.

Så nå har jeg forlatt Shelby, forlatt en kjip og vond tid, og er nå -foreløbig midlertidig men mulig permanent- i Tiffin (ca en time unna). Jeg er enrolled (på norsk?) i en privatskole – Calvert Catholic High School. Ja, da snakker vi vettu! Tiden får vise hva som skjer videre, men slik er det nå.

Det er en erfaring. Elisabeth

18 kommentarer leave one →
  1. Julie permalink
    13 januar, 2010 17:56

    Hei!
    Først og fremst, godt nyttår! Og lykke til i Tiffin, håper du får en fin tid der.
    Skal hilse fra resten av familien.
    Store klemmer fra oss🙂

  2. 13 januar, 2010 21:57

    hei! Er det Tiffin, en liten by ca. 1 1/2 time fra Columbus du skal til?

  3. Mathilde :) permalink
    14 januar, 2010 02:09

    SÅ bra Elisabeth! Glad på dine vegne at ting ordner seg! Ting ordner seg for snille jenter vettu❤

  4. 14 januar, 2010 10:08

    Uff, håper alt blir bedre nå🙂

  5. astridicanada permalink
    14 januar, 2010 23:18

    Lykke til i Tiffin, satser paa at ting gaar smudere der!😀

  6. 17 januar, 2010 03:42

    Leit å høre, men må si jeg kjenner meg igjen – dog heldigvis ikke så alvorlig som det kan høres ut som det var for deg. Og jeg er enig med Halvor; har tatt et par avgjørelser som har vært vanskelige her borte, og hver gang var det nettopp det argumentet at jeg ville være lykkelig og nyte året mitt her så mye som mulig som avgjorde valga. Lykke til videre!!!

    Forresten, som du kanskje husker går jo jeg på privatskole også, og sia du har gått på offentlig skole nå et halvt hadde det vært interessant om du kunne snakke litt om forskjeller og likheter en eller annen gang mellom de to. Har nemlig tenkt veldig mye på hvordan det ville vært med offentlig skole.

    • 17 januar, 2010 20:02

      Jeg skal putte ned noen linjer til ære for deg, Alek! Er du Jr. eller Sr.?

  7. 17 januar, 2010 19:45

    Ja! Riktig! Så flink du var!

  8. 17 januar, 2010 20:10

    Takk for det! Skal prøve…

  9. 18 januar, 2010 02:56

    Hei. du legger denne koden inn under html Header
    margin: 0px 0px 20px 0px;
    Der det står 20 forandrer du til det du vil for å få mellomrom…

  10. 19 januar, 2010 18:33

    SV: Det er en gruppe på Facebook:) Bare søk på «u know u have been an exchange student in the US» tror jeg:)

    Håper virkelig det ordner seg med ny vertsfamilie og den nye plassen du skal til! Lykke til:)

  11. sofie permalink
    22 januar, 2010 12:09

    så trist at du e blitt behandlet sånn der, håper det ordner seg for deg, du virker som en hyggelig jente:)

Legg igjen en kommentar

